[PRNewswire] Comviva, 고객 가치 관리 프로그램의 수익성 향상 솔루션 출시
- Data Science-as-a-Service (DSaaS) 및 AI 워크벤치(MobiLytix AIX) 솔루션 - 이번에 출시된 신규 솔루션들은 고객 가치 관리 부문에서 AI 적용을 가속화 함으로써 수익 증대를 도모하고, 제안 수용률을 개선하며, 고객 유지율 높여 (뉴델리 2021년 3월 5일 PRNewswire=연합뉴스) 4일, 이동성 솔루션 공급 부문의 세계적인 선도기업 Comviva[http://www.comviva.com/ ]가 통신 서비스 제공사(Communications Service Provider, CSP)의 AI 사용 속도를 높이고, 고객 가치 관리 프로그램의 수익을 증대시키는 새로운 Data-Science-as-a-Service(DSaaS)와 AI 워크벤치(MobiLytix AIX) 솔루션[ https://www.comviva.com/products-solutions/growth-marketing/cvm/data-science-as-a-service/ ]을 출시한다고 발표했다. 마케터는 모델링을 할 때 데이터 과학팀에 의존하며, 업계 표준 또는 입증된 AI/ML 솔루션의 부재로 어려움을 겪는다. Comviva의 DSaaS와 MobiLytix AIx 솔루션을 같이 이용하면, AI 기반의 고객 가치 관리(Customer Value Management, CVM) 프로젝트를 개시할 수 있는 준비되고 입증된 인공 지능(AI)과 머신 러닝(ML) 모델을 제공할 수 있다. MobiLytix AIx 플랫폼은 다중 경험 AI 개발 워크벤치를 만들기 위해 사용자 중심 셀프서비스 설계의 가능성을 최대한으로 활용한다. 데이터 과학자와 마케터는 이 AI 워크벤치를 이용해 임베디드 속성, 모델 및 알고리듬 라이브러리에 대한 접근성을 확보할 수 있다. 그에 따라 마케터는 AI/ML 모델의 개발 및 시행 시간을 단축할 수 있다. 그뿐만 아니라, 예측 행동과 비교해 고객 반응을 파악할 수 있는 통찰력 있는 데이터 스토리텔링도 확보할 수 있다. 이번 출시와 관련해 Comviva CEO Manoranjan (Mao) Mohapatra는 "많은 통신 서비스 제공사가 독자적이고 전문적인 데이터 모델을 구동하고자 맞춤형 환경을 구축하고 있다"라며 "자사는 DSaaS와 MobiLytix™ Aix를 바탕으로 이미 구축된 모델에 생명을 불어넣고, 이를 통해 출시 시간을 단축하는 한편, 고객 가치 관리(CVM) 프로그램의 수익을 높일 수 있도록 지원한다. Mobilytix AIX에서 가장 중요한 것은 최대한의 CVM 프로그램 수익 창출을 위해 AI의 잠재력을 발휘할 사용자 중심 셀프서비스 설계로 통신사를 지원하는 것"이라고 언급했다. 통신 서비스 제공사(CSP)는 Comviva의 DSaaS 라인을 통해 시장에서 입증된 AI 솔루션을 시행하고, 즉각적인 활성화를 위해 수개월이 아닌 며칠 또는 몇 주 만에 모델을 구축해서 설치할 수 있다. 이 솔루션은 CVM 팀의 능력을 높이는 데 사용되며, AI 기술 채택을 가속화 할 수도 있다. 이번 출시와 관련해 Comviva 고객 가치 솔루션 부사장 겸 최고운영책임자(COO) Amit Sanyal은 "DSaaS와 MobiLytix™ Aix를 통해 고유의 모델을 구축, 도입, 선택하고자 하는 마케터와 데이터 과학자를 위한 강력한 솔루션을 출시하게 된 것을 기쁘게 생각한다"라며 "CVM AI 역량 센터는 마케터, CVM 및 데이터 과학자팀 간에 협력을 보장함으로써 더 신속하게 고객 유지, 교차 판매, 업 세일링 및 인수 목표를 달성할 수 있도록 지원한다"고 언급했다. 이어 그는 "MobiLytix™ Aix 워크벤치는 시행 리드 타임을 반으로 줄이는 자동 AI와 자동 ML 작동 특징 외에 사전에 구축된 속성, 점수, 알고리듬 및 대시보드 사전도 보유하고 있다"고 덧붙였다. Comviva의 MobiLytix™ 플랫폼은 MobiLytix™ Real Time Marketing (RTM)[https://www.comviva.com/products-solutions/growth-marketing/cvm/mobilytix-real-time-marketing/ ]과 MobiLytix™ Loyalty and Rewards[ https://www.comviva.com/products-solutions/growth-marketing/digital-experience-management/mobilytix-loyalty-rewards/ ]의 다른 두 개 주요 솔루션도 포함한다. 추가 정보 문의: Sundeep Mehta PR & Corporate Communications, Comviva 이메일: sundeep.mehta@comviva.com 로고- //mma.prnewswire.com/media/995982/Comviva_Logo.jpg Comviva Logo 출처: Comviva Comviva introduces Data Science-as-a-Service (DSaaS) and AI workbench (MobiLytix AIX) solutions to enhance returns from Customer Value Management Programs - The new solutions drive revenue growth, enhance offer acceptance and increase customer retention by accelerating the application of AI in Customer Value Management NEW DELHI, March 4, 2021 /PRNewswire/ -- Comviva [http://www.comviva.com/ ], the global leader in providing mobility solutions today announced the launch of its new Data-Science-as-a-Service (DSaaS) and AI workbench (MobiLytix AIX) solutions [https://www.comviva.com/products-solutions/growth-marketing/cvm/data-science-as-a-service/ ] that accelerate the use of AI by Communications Service Providers (CSPs) and increase returns from their Customer Value Management programs. Marketers are dependent on data science teams for modeling and are hindered by non-availability of industry standard or proven AI/ ML models. Comviva's Data Science-as-a-Service (DSaaS) coupled with MobiLytix AIx solution provide ready-built and proven Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) models to kick start AI based customer value management (CVM) initiatives. MobiLytix AIx platform utilizes the full potential of user centered self-service design to create a multi-experience AI development workbench. With the AI Workbench, data scientists and marketers will benefit from access to a library of embedded attributes, models and algorithms. This reduces time to develop and implement AI/ML models for marketers. It also provides insightful data storytelling to understand customer responses in comparison to predicted behaviors. Commenting on the launch, Manoranjan (Mao) Mohapatra, Chief Executive Officer, Comviva said, "We noticed that many Communication Service Providers are building customized environment to power proprietary and specialized data models. With DSaaS and MobiLytix™ AIx, we are bringing to life ready-built models, to ensure faster time-to-market and increased returns from their Customer Value Management (CVM) programs. For Comviva, Mobilytix AIX is about empowering Telecom operators with user centered self-service design, so they may unleash the potential of AI for maximizing the returns of the CVM programs." By leveraging Comviva's Data Science-as-a-Service (DSaaS) offering, Communication Service Providers (CSPs) can implement market-proven AI solutions and build and deploy model in days and weeks rather than months for immediate activation. The solution can be used to increase the competency of CVM teams, accelerating the adoption of AI technologies. Speaking on the occasion, Amit Sanyal, Executive Vice President and Chief Operating Officer, Customer Value Solutions, Comviva said, "With DSaaS and MobiLytix™ AIx, we are pleased to introduce a powerful solution for both marketers and data scientists who want to build, import or select their own models. The CVM AI Competency Center ensures collaboration among marketers, CVM and data scientist teams to achieve retention, cross sell, upsell and acquisition goals much faster. The MobiLytix™ AIx workbench, has ready-built dictionaries of attributes, scores, algorithms and dashboards, along with auto AI and auto ML operations features that cut implementation lead times by half." Comviva's MobiLytix™ platform has two other major solutions - MobiLytix™ Real Time Marketing (RTM) [https://www.comviva.com/products-solutions/growth-marketing/cvm/mobilytix-real-time-marketing/ ] and MobiLytix™ Loyalty and Rewards [https://www.comviva.com/products-solutions/growth-marketing/digital-experience-management/mobilytix-loyalty-rewards/ ]. For further enquiries, please contact: Sundeep Mehta PR & Corporate Communications, Comviva Email: sundeep.mehta@comviva.com Logo - //mma.prnewswire.com/media/995982/Comviva_Logo.jpg Comviva_Logo Source: Comviva [편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다. (끝) 출처 : PRNewswire 보도자료 <저작권자 ⓒ 뉴스코어 무단전재 및 재배포 금지>
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