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[PRNewswire] AppGallery, 12개월 만에 앱 유통 수 약 두 배 증가

곽금미 | 기사입력 2021/03/04 [09:56]

[PRNewswire] AppGallery, 12개월 만에 앱 유통 수 약 두 배 증가

곽금미 | 입력 : 2021/03/04 [09:56]
[PRNewswire] AppGallery, 12개월 만에 앱 유통 수 약 두 배 증가

-- 화웨이 AppGallery, 작년 한 해 성장세를 거듭하며, 앱 유통 83% 증가, 월 순사용자 33% 증가 달성

(선전, 중국 2021년 3월 2일 PRNewswire=연합뉴스) 세계 3대 앱 마켓 중 하나인 AppGallery에서 HMS Core에 통합된 앱이 188% 증가한 120,000건을 기록했다. 2020 MWC에서 확장 계획을 발표한 지 불과 1년 만에 AppGallery의 등록 개발자 수는 작년보다 77% 증가한 230만 명이 됐고, 글로벌 이용자 수는 5억3천만 명(MAU)가 됐다.

2020년 AppGallery의 앱 유통은 전년보다 1천740억 건 증가한 3천844억 건을 돌파했다. 이러한 확장세를 주도한 것은 게임 분야다. AppGallery에서 제공하는 게임 수는 작년보다 500% 증가했다. 화웨이 고객은 혁신적인 새 게임플레이를 최초로 체험할 수 있다. 최근 AppGallery에서는 'AFK 아레나', '아스팔트 9: 레전드', '클래시 오브 킹즈' 등이 출시됐다.

이와 같은 수치는 화웨이 컨슈머 비즈니스 그룹 CEO Richard Yu가 "사용자의 프라이버시를 보호하고, 독특한 스마트 경험을 제공하는 한편, AppGallery를 전 세계 소비자가 이용할 수 있는 개방적이고 혁신적인 앱 유통 플랫폼으로 만든다"라는 화웨이의 비전을 발표한 지 1년 만에 거둔 성과다. 화웨이 컨슈머 비즈니스 그룹 글로벌 파트너십 & 환경친화적 개발 비즈니스 이사 Zhang Zhe는 이들 수치가 AppGallery가 진정으로 세계적인 앱 마켓으로 발전하고 있다는 증거라고 언급했다. 그는 "2019년 AppGallery 사용자 수가 100만 명 이상인 국가는 25개국이었다"라며, "현재 이 숫자는 42개국으로 증가했으며, 전 세계 시장에서 AppGallery의 높은 성장세가 이어지고 있다"고 설명했다.

AppGallery의 '글로벌+지역(Global+Local)' 전략

AppGallery는 더 많은 선택을 제공하고자 현지 및 글로벌 개발자 모두와 협력한다. 이에 개발자들은 현지 이용자를 공략하고, 글로벌 이용자를 대상으로 AppGallery를 통해 진출한다. 2020년 HereWeGo, Bolt, Viber, Deezer 및 Qwant 같은 글로벌 애플리케이션이 성장세에 있는 AppGallery에 합류했다.

화웨이는 중국의 수익성 앱 마켓을 통해 해외 개발자를 지원하고자 중국에서 구축한 전문지식을 활용하고 있다. 모바일 인터넷 사용자 수가 9억400만 명이 넘는 중국에서는 앱 다운로드 건수가 1천억 건이 넘을 것으로 추정된다. 작년 AppGallery는 1천 명이 넘는 해외 개발자가 중국의 성장하는 모바일 경제에 진출할 수 있도록 지원했다. PicsArt는 중국 모바일 시장에서 화웨이의 입지를 통해 이득을 본 첫 개발업체 중 하나로, 중국 본토에서만 다운로드 3억 건을 기록했다. FaceTune 2와 Mondly도 유사한 방식으로 성공하면서, 각각 2천200만 건과 35만 건의 다운로드 횟수를 기록했다.

2020년, AppGallery는 10,000개가 넘는 중국 앱이 해외 시장에 진출하도록 지원했다. Banggood는 AppGallery와 손을 잡은 후 3주 만에 신규 다운로드 6만 건 이상, 신규 첫 가입자 1천 명을 기록했다. AppGallery를 통해 전 세계 이용자를 유치한 다른 중국 앱으로는 Pascal's Wager, Rise of Kingdoms: Lost Crusade 및 Night of Full Moon 등이 있다.

AppGallery - 세계 3대 앱 마켓 중 하나
AppGallery는 170개가 넘는 국가와 지역에서 소비자를 위한 독특한 체험을 제공할 수 있도록 개발자를 지원하는 혁신적인 에코시스템이다. HMS Core는 여러 기기에서 앱을 통합함으로써 더 원활하고 편리한 경험을 선사한다. 이는 화웨이의 광범위한 '1+8+N' 전략의 일환이다.

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AppGallery's app distribution surpassed 384.4 billion in 2020, 174 billion more than the previous year. Gaming leads this expansion; 500% more games are now available on the platform compared to last year.

출처: Huawei

AppGallery Almost Doubles Number of App Distributions in 12 Months

-- An 83% increase in app distribution and a 33% growth in monthly active users marks a year of growth for Huawei's AppGallery.

SHENZHEN, China, March 2, 2021 /PRNewswire/ -- AppGallery, one of the top three app marketplaces globally, has seen a 188% increase in apps integrated with HMS Core, reaching 120,000. One year from revealing plans to expand at the 2020 MWC, the platform now has 2.3 million registered developers, a 77% increase from last year, and a global audience of 530 million MAU.

AppGallery's app distribution surpassed 384.4 billion in 2020, 174 billion more than the previous year. Gaming leads this expansion; 500% more games are now available on the platform compared to last year. Huawei customers are amongst the first to experience innovative new gameplay, with recent launches including AFK Arena, Asphalt 9: Legends and Clash of Kings.

The figures come one year on from Richard Yu, CEO of Huawei Consumer Business, unveiling Huawei's vision to make AppGallery an open, innovative app distribution platform that is accessible to consumers around the world while protecting users' privacy and providing them with a unique and smart experience. Mr. Zhang Zhe, Director of Global Partnerships & Eco-Development Business Development at Huawei Consumer Business Group, said the numbers are proof of AppGallery's progress as a truly global app marketplace: "In 2019, there were 25 countries with over a million AppGallery users. That number has now grown to 42 and we continue to see strong growth across global markets."

AppGallery's "Global+ Local" Strategy

AppGallery works with both local and global developers to help deliver more choice. In turn, developers are looking to AppGallery to penetrate local audiences and tap into its global audience. 2020 saw global applications HereWeGo, Bolt, Viber, Deezer and Qwant onboard to the growing platform.

Huawei is using its expertise in China to guide overseas developers through the country's lucrative app market. Home to over 904 million mobile internet users, China has an estimated app download figure of 100 billion, with AppGallery helping over 1,000 overseas developers penetrate this growing mobile economy in the last year. PicsArt has been among the first to benefit from Huawei's position in China's mobile market; now boasting 300 million downloads in Mainland China. FaceTune 2 and Mondly have seen similar successes, receiving 2.2 million and 350 thousand downloads respectively.

In 2020, AppGallery helped over 10,000 Chinese apps enter overseas markets. Banggood partnered with AppGallery to secure over 60,000 new downloads and 1000 new first-time subscribers in three weeks. Other Chinese apps now reaching global audiences through AppGallery include Pascal's Wager, Rise of Kingdoms: Lost Crusade and Night of Full Moon.

AppGallery - One of the Top 3 App Marketplaces Globally
AppGallery is an innovative ecosystem enabling developers to create unique experiences for consumers, available in more than 170 countries and regions. HMS Core integrates apps across devices, delivering a smoother and more convenient experience - a part of Huawei's wider "1+8+N" strategy.

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AppGallery's app distribution surpassed 384.4 billion in 2020, 174 billion more than the previous year. Gaming leads this expansion; 500% more games are now available on the platform compared to last year.

Source: Huawei

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(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

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